Jul 17, 2012

Hubungan di antara tahap IQ & org kampung...

"Maaf, saya tidak reti berbahasa Inggeris kerana saya ORANG KAMPUNG!"
aku rasa tak ada kaitan antara dua tu..
tahap IQ sseorg xda kena mngena dgn asal sseorg...
bila org tu kata begitu aku rsa jatuh maruah aku sebagai org kampung...
aku rsa berang!
aku x kata aku hebat berbahasa Inggeris... tp..
aku fhm bahasa itu..
org kg bkn begitu..
tp dia yg x berusaha untuk mengerti bahasa itu...
pastu ada ke patut tanye aku...
"'blh sy pelok awk' dlm b.ingeris cmne?"
bkn aku tak nak ajar...
or aku patut ajar dia..
mungkin dia nk peluk mak dia dlm bahasa Inggeris...
dgn zmn yg serba moden ni aku rsa dia boleh je Google translate...
haih!

P.S. budi bahasa budaya kita.... cube la tanye aku niat puasa dlm B.I. ke x pe la gak...
" I have intended the fast of the month of Ramadan for tomorrow."

No comments:

Post a Comment